2008 LS3 dyno results
#1
Na das sind doch mal wirklich positive Nachrichten OK!

Da freut man sich erst recht aufs neue Schätzchen (besonders wenn man die dyno results der handgeschalteten Version genauer betrachtet Feixen)

2008 Corvette LS3 dyno results

The team over at LG Motorsports got their hands on a couple of the first 2008 Chevrolet Corvettes with the new LS3 engines and put them right on the dyno for some real world horsepower and torque numbers. With less than 30 miles on clock, the first results came in on the car equipped with the 6 speed automatic transmission. It put down an impressive 370.8 horsepower and 363.8 pounds of torque to the rear wheels.

Next up was the car with the 6 speed manual transmission. The manual transmission was more efficient and put down 389.5 horsepower and 377.4 pounds of torque. These are very impressive numbers from both cars, easily beating Chevrolet’s published numbers of 430HP and 424 pounds of torque. Using a conservative drivetrain loss of 17-18%, these cars are pushing over 450 horsepower.

The new LS3 engine has an increased displacment of 6.2L vs the previous 6.0L engine along with high-flow cylinder heads, larger intake/exhaust valves and an acoustically tuned intake manifold. An acoustic foam material is used to reduce radiated engine noise; it is sandwiched between the outer top of the manifold and an additional “skull cap” acoustic shell. Also new beauty covers atop the engine shield the rocker covers and also feature a noise-reducing, acoustically tuned insert to provide a more refined engine sound. Optional on ‘08 Coupe and Convertible models is a new, two-mode performance exhaust system. Similar in design and function to the system used on the Z06, the dual-mode exhaust uses vacuum-actuated outlet valves, which control engine noise during low-load operation, but open for maximum performance during high-load operation. The optional exhaust system provides and extra 5 horsepower as per Chevrolet.

Performancewise, the 0-60 times of the new LS3 corvette are supposed to be in the 4.3 range. We haven’t see any real world 1/4 mile times yet but we’re expecting high 11’s, if you see any post them up or let us know!
UPDATE: LG put added longtube headers, performance cam, ported intake, K&N aircharger, under drive pulley and a custom tune to one of the cars and added over 100HP to the wheels. The car now prodcues 506.7 HP and 457.1 tq

Quelle: http://www.dragtimes.com

Gruss aus der Schweiz
Beat


Angehängte Dateien Thumbnail(s)
   
Alles was Räder oder Brüste hat, macht früher oder später Probleme.....
  Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
2008 LS3 dyno results - von sumsum - 06.02.2008, 02:02
[Kein Betreff] - von sumsum - 06.02.2008, 02:03
[Kein Betreff] - von sumsum - 06.02.2008, 02:04
[Kein Betreff] - von MadTom - 06.02.2008, 02:30
[Kein Betreff] - von Ares - 06.02.2008, 02:34
[Kein Betreff] - von cf17519 - 06.02.2008, 02:36
[Kein Betreff] - von Chris Risch - 06.02.2008, 02:45
[Kein Betreff] - von J.M.G. - 06.02.2008, 03:02
[Kein Betreff] - von sumsum - 06.02.2008, 03:10
[Kein Betreff] - von Chris Risch - 06.02.2008, 04:09
[Kein Betreff] - von MadTom - 06.02.2008, 10:44
[Kein Betreff] - von Ares - 06.02.2008, 11:11
[Kein Betreff] - von MadTom - 06.02.2008, 11:17
[Kein Betreff] - von Ares - 06.02.2008, 11:22
[Kein Betreff] - von MadTom - 06.02.2008, 11:30
[Kein Betreff] - von Ares - 06.02.2008, 11:38
[Kein Betreff] - von Aerosmith - 06.02.2008, 18:20
[Kein Betreff] - von uwe123 - 06.02.2008, 20:11
[Kein Betreff] - von Mr.Fusion - 07.02.2008, 16:51
[Kein Betreff] - von SuperSonic - 07.02.2008, 21:30
[Kein Betreff] - von cf17519 - 07.02.2008, 22:45
[Kein Betreff] - von sumsum - 08.02.2008, 08:40
[Kein Betreff] - von Larry - 08.02.2008, 10:09
[Kein Betreff] - von MadTom - 08.02.2008, 11:53
[Kein Betreff] - von Larry - 08.02.2008, 15:02
[Kein Betreff] - von MadTom - 08.02.2008, 15:08
[Kein Betreff] - von Mr.Fusion - 08.02.2008, 17:49
[Kein Betreff] - von sumsum - 08.02.2008, 22:56
[Kein Betreff] - von reto - 09.02.2008, 02:23
[Kein Betreff] - von christophs - 14.09.2009, 11:01
[Kein Betreff] - von sumsum - 14.09.2009, 17:30
[Kein Betreff] - von christophs - 14.09.2009, 18:16
[Kein Betreff] - von Ralf. P. - 14.09.2009, 19:07
[Kein Betreff] - von christophs - 14.09.2009, 20:08
[Kein Betreff] - von Mankra - 14.09.2009, 22:08
[Kein Betreff] - von Ralf. P. - 14.09.2009, 22:08
[Kein Betreff] - von sumsum - 15.09.2009, 01:48
[Kein Betreff] - von christophs - 15.09.2009, 03:06
[Kein Betreff] - von cf17519 - 15.09.2009, 09:50
[Kein Betreff] - von christophs - 15.09.2009, 09:58
[Kein Betreff] - von blackberry - 15.09.2009, 10:04
[Kein Betreff] - von cf17519 - 15.09.2009, 10:08
[Kein Betreff] - von christophs - 15.09.2009, 10:40
[Kein Betreff] - von Mankra - 15.09.2009, 12:20
[Kein Betreff] - von KnightRainer - 07.01.2010, 20:46

Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  Nockenwellentausch LS7 in LS3 Motor hoeggel4 16 6.557 29.11.2024, 12:07
Letzter Beitrag: maudyz28
  Fahrwerksänderungen C6 LS3 300miles 42 36.190 22.11.2024, 02:14
Letzter Beitrag: galaxy7
  C6 BJ 2008 Schalter - Inspektion 50.000 km axlrose 1 512 06.10.2024, 15:19
Letzter Beitrag: P.A.J.
  Fächerkrümmer LS3 Lambdasonden Fehler Mr-Corvett 4 1.310 18.08.2024, 19:46
Letzter Beitrag: Mr-Corvett
  Fahrzeugbewertung C6 LS3 Realist 81 13.640 14.08.2024, 21:51
Letzter Beitrag: Realist

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de