Suche, Gusskrümmer für Small Block
#11
Zitat:Original von Wesch
Hallo

Hatten das nicht alle C3en, diese Frischluftkanäle zu den Krümmern, um übriggebliebenen Sprit abzufackeln, um die Emissionswerte zu senken ?

Also ich weiss mit 99,9 % Sicherheit, dass es diese Röhrchen schon 68 gab.
Die Air Pumpe vorne rechts am Motor hat diese Luft gepumpt.

MfG. Günther

Meines Wissens hatten zumindes alle 69er A.I.R. ohne Ausnahme. Selbst die L88 und die ZL1 hatten das. Ich denke später wurden die Bestimmungen sicher nicht besser.

VG
Don
All this has happened before and will happen again...

Ex: 69er Coupé L36 427ci/390hp mit 623 Nm -> [URL= https://www.youtube.com/watch?v=-oEt3p87Z7k]BigBlock presentation ...[/URL]

[Bild: Signatur1.jpg]
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#12
Hi Folks,

so nun habt Ihr (Günther/Don) mich aber verunsichert, habe gerade recherchiert und die Nummer des Krümmers im schlauen Buch nachgeschlagen, die da lautet 3846559 und ab 1964 am 327er sowie ab 1970 bis 71 am 350er bei der Corvette in Fahrtrichtung links verbaut wurde. Ohne Anschlüße für die Air-Pump, da is auch nix verkorkt oder zugeschweißt.
Bei der Nummer des rechten Krümmers 3934265 steht, dass er am 327er und am 350er von 1969-70 verbaut war, aber am Passenger Car, mit dem Kommentar, W/O A.I.R. Nun stellt sich mir die Frage, hat da einer bei der Montage 1970 ins falsche Fach gegriffen, oder wurde er aus welchen Gründen auch immer mal getauscht?!
Das Büchlein erzählt mir, dass die Nummer 3932481 bzw. 3989036 korrekt wären. 3932481 wäre zwar für die 69er, meine 70er ist aber eine ganz frühe bei der ich schon etliche Teile in Händen hielt, die mit Date Codes von 09.69 bis 12.69 gestempelt waren.

Was man aber schön aus dem Buch sieht, es wird immer wieder unterschieden zwischen W/A.I.R. und W/O A.I.R. ab dem Jahr 1964 bis 1974 (bei allen GM Modellen).

Die LT-1 hatte scheinbar generell A.I.R.

Bye

Andreas
[Bild: ycm.gif] MARK OF EXCELLENCEbow Tie IT´S A STATE OF MIND.
Waaas?70th LT-1 solid lifter sound
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#13
Hallo

Hatte nur teilweise Recht.

Alle 68er und 69er hatten A.I.R.

https://forums.corvetteforum.com/c3-tech...-cars.html

Dann war es jahrgangs- bzw Motor-abhängig.

MfG. Günther

A.I.R. PUMP USEAGE (C2, C3, & C4)

Here is a listing that was posted on the NCRS Forum by Joe Lucia....

1966 CA-delivered Corvettes, except for the L-72, used the A.I.R. (RPO K-19) system

1967 CA-delivered Corvettes, used the A.I.R. (RPO K-19) system.

1968 & 1969, ALL Corvettes used the A.I.R. system regardless of engine, transmission, or where delivered.

1970, Chevrolet went to the CCS (Controlled Combustion System) for emissions control on most Corvettes, except the LT-1s.

1971, Corvettes continued to use CCS (except LT-1s and LS-6s).

1972, A.I.R. system returned for most Corvettes except engines except L48s with the "CKW" and "CKX" code.

1973 - 1975, all Corvettes used A.I.R, except for the 1974 L48 with automatic and Federal emissions which used CCS.

1976, all Corvettes returned to CCS, except California-certified cars which used A.I.R.

1977, all Corvettes used CCS, except California and "High Altitude" delivered cars which used A.I.R.

1978 & 1979 all Corvettes used CCS, except California cars, "high altitude" and all L-82s which used A.I.R. L-82s were not available in California or "high altitude" areas during these years.

1980 - 1987, all Corvettes used A.I.R.

1988 - on, A.I.R. was used on most, if not all Corvettes, although many C4s use an electric air pump.
early 1968 L71 tri-power big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement . besoffen
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#14
Wow, Respekt toll recherchiert!

Kannst Du mir CCS (Controlled Combustion System) näher erläutern?

Danke!

Gruss

Andreas
[Bild: ycm.gif] MARK OF EXCELLENCEbow Tie IT´S A STATE OF MIND.
Waaas?70th LT-1 solid lifter sound
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#15
Hallo

The Controlled Combustion System (CCS) was introduced in 1968 and was used on cars that did not receive the AIR system. CCS improved combustion efficiency via recalibrated carburetor and distributor settings and higher operating temperatures (compared to 1967). The higher operating temperatures were accomplished by using a 195°F coolant thermostat (instead of 180°F) and the use of a thermostatically controlled air cleaner (ThermAC). The ThermAC system was designed to warm intake air to 100°F when underhood temperatures were less than 100°F. It consisted of a damper door mounted on the snorkel of the air cleaner which directed warm air from a heat stove on the exhaust manifold into the air cleaner.

Alles aus dem US Forum. Die Jungs dort sind auch super. Yeeah!

MfG. Günther
early 1968 L71 tri-power big block convertible.
GM-T56 Viper 6 speed manual , 4.11 rear.
HOOKER chrome side pipes. Long L88 hood.
Tires front 235 rear 255 on 8x15 real wire spoke rims
You can't beat short stroke displacement . besoffen
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