27.04.2011, 22:24
Zitat:Original von gimli
hi frank,
super, danke für deine mühe. wenn ich das recht interpretiere sind die rochesters doch 750er.
verstehe dann aber nicht wieso jeder den man anspricht von den 750ern abrät weil si eviel zu groß sind.
wenn der motor sowieso nur bekommt was er nehmen kann muß das dann doch egal sein...
...it's rocket science...
@ fuhre läuft - denke das man mit nem kleineren vergaser mehr rausholen kann da dieser vielleicht besser passt (edit-dachte) :-)
liest Du das: QJets have a maximum airflow of from 750-800 cfm. Because the secondary side of the Qjet opens according to the airflow requirements of the engine, the same basic carburetor size can be used on a large range of engine sizes. The basic 750 cfm QJet casting is used from 231 CID to over 400 CID - the big secondary air valves open only as the engine breathes. For example, on a mild 350 Chevy the air valve will never open all the way - because the motor can't use more than 600 cfm or so.
Gruß
Frank