31.10.2010, 23:24
Hi Markus,
bei den Q-Jets kann es passieren, dass der Sprit nach dem Abstellen auf demselbem Weg zurückläuft wie er reinkam - wenn die mech. Benzinpumpe kein funktionierendes Rückschlagventil hat.
Vielleicht kann das bei Deinen Demons auch passieren?
Das hier habe ich mir gespeichert, ein US-Kollege hatte das gleiche Problem wie Du, bloß mit Q-Jet halt. Lars antwortete:
Chances are greater that you have a bad fuel pump checkvalve:
Since the Q-Jet needle/seat sits in the bottom of the float bowl, a bad fuel pump checkvalve will cause fuel to be siphoned out of the float bowl when the standing column of fuel between the pump and the carb drops down. If you do not have leakage out of the bottom of the bowl, this is likely happening in addition to the evaporation.
You can correct this is one of several ways:
• Install a good GM/Delco fuel pump with a good check valve.
• Remove the needle float clip from the needle so the needle blocks the seat when fuel pressure drops to -0-.
• Install a seat without the "windows" so fuel cannot be siphoned from the bowl.
• Install a checkvalve inlet filter, NAPA part number 23051 for the short filter or 23052 for the long filter.
Viele Grüße
Carsten
bei den Q-Jets kann es passieren, dass der Sprit nach dem Abstellen auf demselbem Weg zurückläuft wie er reinkam - wenn die mech. Benzinpumpe kein funktionierendes Rückschlagventil hat.
Vielleicht kann das bei Deinen Demons auch passieren?
Das hier habe ich mir gespeichert, ein US-Kollege hatte das gleiche Problem wie Du, bloß mit Q-Jet halt. Lars antwortete:
Chances are greater that you have a bad fuel pump checkvalve:
Since the Q-Jet needle/seat sits in the bottom of the float bowl, a bad fuel pump checkvalve will cause fuel to be siphoned out of the float bowl when the standing column of fuel between the pump and the carb drops down. If you do not have leakage out of the bottom of the bowl, this is likely happening in addition to the evaporation.
You can correct this is one of several ways:
• Install a good GM/Delco fuel pump with a good check valve.
• Remove the needle float clip from the needle so the needle blocks the seat when fuel pressure drops to -0-.
• Install a seat without the "windows" so fuel cannot be siphoned from the bowl.
• Install a checkvalve inlet filter, NAPA part number 23051 for the short filter or 23052 for the long filter.
Viele Grüße
Carsten