11.07.2008, 15:34
Das beschriebene Geräusch beim Wechsel von Schub auf Zug im Antriebsstrang ist abnormal. Hier gilt es schnellstmöglich die Ursache zu finden. Wie angesprochen, ist bei einigen Fahrzeugen die Antriebswelle selbst für die Geräusche verantwortlich. Dabei löst sich die Verschraubung der Radnabe. Die Halbachse gilt es nachzuziehen.
In der Vielzahl der Fälle ist die Ursache jedoch mechanisch bedingt und weitaus schwerer. Eine Krankheit, die übrigens auch die C6 geerbt hat und bereits bei der C4 vorkam. Das Corvette-Magazin hat in einer Ausgabe aus 2007 das Problem thematisiert:
"The culprit was a worn-out wheel-spindle washer. The repair is simple. First, unbolt the wheel. Next, remove the cotter pin and retainer on the hub nut, followed by the nut itself. The rotor and caliper come off after that. Unscrew the three bolts holding the bearing assembly on and then pull the assembly free. The spindle washer is now exposed and ready to be replaced. The replacement washer (GM P/N 14076924) is available from the dealer for 7 bucks. During reassambly, remember to put plenaty of axle lube onto the halfshaft splines."
In der Vielzahl der Fälle ist die Ursache jedoch mechanisch bedingt und weitaus schwerer. Eine Krankheit, die übrigens auch die C6 geerbt hat und bereits bei der C4 vorkam. Das Corvette-Magazin hat in einer Ausgabe aus 2007 das Problem thematisiert:
"The culprit was a worn-out wheel-spindle washer. The repair is simple. First, unbolt the wheel. Next, remove the cotter pin and retainer on the hub nut, followed by the nut itself. The rotor and caliper come off after that. Unscrew the three bolts holding the bearing assembly on and then pull the assembly free. The spindle washer is now exposed and ready to be replaced. The replacement washer (GM P/N 14076924) is available from the dealer for 7 bucks. During reassambly, remember to put plenaty of axle lube onto the halfshaft splines."