Öl /Flüssigkeits Verlust und Nachfüll Probleme
#7
87er Owners Manual schreibt:
Getriebe:
To check the fluid level, first set the parking brake, then start the engine in "P" an dlet it idle for two mintues, You must check the fluid level with the engine running at low idel and the car level. Remove the dipstick located at the rear end of the engine compartment. Carefully touch the wet end of the dipstick to find out if the fluid is cold warm or hot. wipe it clean and push it back in until the cap seat. pull out the dipstick and read the fluid level.
If it felt cool (room temp) the level should be 3 to 10 mm below the "ADD" mark. The dipstick has two dimples below the "ADD" mark to show this range.
If it felt warm, the level should be close to the "ADD" mark, either below or above.
If it was too hot to hold, the level should be at the "FULL" mark.
Servo:
If the fluid is warmed ut (66 grad C) the fluid level should be between the "HOT" and "COLD" marks on the filler cap indicator
If cool (21 grad C) the fluid level should be between the "ADD" and "COLD" marks
Kühler:
Ja an der recovery bottle.
When the engine is cold, the coolant level should be at or slightly above the "Cold" mark on the dipstick. When fully warm, at or slightly above the "Hot" mark.
  Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
RE: Öl /Flüssigkeits Verlust und Nachfüll Probleme - von Colin - 13.10.2019, 13:27

Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  ABS Probleme C4 ZR-1 turbowurm 15 3.885 21.07.2023, 19:27
Letzter Beitrag: Corvette.ZR1
  Einzelgenehmigung / kleinere? Probleme 3.0csi 17 6.931 07.11.2022, 21:56
Letzter Beitrag: 3.0csi
  L98 : Kaltstart und Warmstart Probleme em_zwoa 10 7.034 08.06.2022, 21:40
Letzter Beitrag: em_zwoa
  Tachoeinheit von 90 zu 91 Probleme? RTM1973 0 1.881 08.06.2021, 19:47
Letzter Beitrag: RTM1973
  C4 Motorlauf macht Probleme.. CorvetteNeuling93 8 8.793 15.04.2020, 15:07
Letzter Beitrag: Kelle

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 2 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de