27.10.2013, 19:08
Zitat:Original von trchq
Soll ich mal umstecken? Kann da was kaputt gehen?
Mein Wissen bezüglich Vergaser hält sich in Grenzen, ich schlage deshalb vor du wartest auf eine Antwort von einem "Edelbrock-Besitzer".
Unter folgendem Link (pdf) habe ich diese Info (nicht für den Vergaser, sondern für das Manifold) gefunden:
Zitat:NOTE:You are dealing with two types of vacuum signals. No. 1 is called Manifold Vacuum. No. 2 is called Timed Port Vacuum. Each has its particular function and must be connected correctly for proper engine, transmission, ignition, emission and accessory function. Use the following procedure to determine one from the other and note it on your sketch or tags.
MANIFOLD VACUUM CHECK:1. Start the engine with vehicle out of gear, set the brake and block thewheels. Idle until engine is warm and the automatic choke is completely off. 2. With engine at idle, placea vacuum gauge or yourfinger over the end ofeach line and check forvacuum (See Figure 5).If it shows a vacuum, notethis on your sketch or tagas “manifold vacuum”.
TIMED PORT VACUUM CHECK:1. For lines not showing vacuum in the previous test, open throttleslowly to about 1500 rpm. If you now show some vacuum, note ontags or sketch as “timed port vacuum”.CAUTION: Vacuum line fatigue is common. It is wise, at this time,to replace all vacuum lines, making sure you use the correct size.NOTE: Remember all lines must be re-connected to their propervacuum source
Demnach schaut man, ob am Manifold Ausgang (also den Schlauch den du an deinem Vergaser anklemmen willst) Vacuum im Leerlauf vorhanden ist und klemmt dann am Manifold Vaccum Port an, falls nicht Leerlauf auf 1500 rpm erhöhen und schauen ob am Schlauch ein Unterdruck entsteht, dann am Timed Port anschließen.
Aber wie gesagt: nur angelesen ...
Gruß, Sigi