MSD Anlage Spezifikation
#6
@Zündler

Hmm eben das verwirrt mich.
Lt. Beschreibung MSD Homepage für die 6AL-2 gilt folgendes:

MSD is bringing their pro stock ignition technology to the street with their new Programmable 6AL-2! Since every NHRA Pro Stock car uses a Programmable Digital-7 Ignition Control, it was only a matter of time until MSD brought that technology to the street – and the time is now!The new ignition, Part Number 6530, is based on the same output as the 6AL-2, but rather than rotary dials for rpm adjustments it sports a serial port that connects to a PC. Once you load MSD’s Windows based software on your PC, you’re ready to start mapping and programming.

To start, you can get rid of the weights and springs that control the mechanical advance of your distributor. Go ahead and lock it out because you can now create a timing curve that allows you to manipulate the timing down to tenth of a degree increments every 100 rpm. The advantage is precise timing control, with the ability to ramp the timing in or retard it at exactly the rpm that you want it to move. Want more timing out for a start retard? Simply click the mouse and move a couple dots in position. Like a high speed retard? Clickity-click! Another great feature is for the forced induction fans.

The ignition features a timing curve based on boost so you can map out a timing curve based on boost pressure. The feature that most street guys will dig is the ability to pull timing out during the holeshot – and ramp it back in. Since many cars have more power than traction capabilities, being able to soften the power at the holeshot can help reduce the tire shredding off the line. There are also three different rpm limits that can be set in 100-rpm increments; one for the burnout, one for the holeshot and of course a top end limit for overrev protection. If you have a nitrous shot you like to blast off now and then, the ignition has an activation wire that you tie into the nitrous wiring. When the nitrous is activate, the timing can be retarded instantly!
Advanced PC programming for use on street/strip and track cars
PC Programmable with easy-to-use Windows based Pro-Data +Software
Plot a timing curve based on boost pressure down to a 0.1° every 100 rpm
Program three rev limits in 100 rpm increments
Step retard for nitrous applications plus a boost timing map
Capacitive Discharge technology for high voltage and spark energy


Das ist doch genau was ich will und was du beschreibst!
Wozu dann die 7er nehmen wenn es diese auch tut ??
BZW was kann die 7er mehr das sinnvoll Benefit bringt ??

LG
Markus
  Zitieren


Nachrichten in diesem Thema
MSD Anlage Spezifikation - von Greenmile - 08.08.2013, 12:44
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 19.03.2019, 23:59
RE: MSD Anlage Spezifikation - von zuendler - 20.03.2019, 01:52
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 20.03.2019, 08:10
RE: MSD Anlage Spezifikation - von zuendler - 20.03.2019, 11:48
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 20.03.2019, 23:08
RE: MSD Anlage Spezifikation - von zuendler - 20.03.2019, 23:22
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 20.03.2019, 23:35
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 21.03.2019, 22:48
RE: MSD Anlage Spezifikation - von Wesch - 21.03.2019, 22:56
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 21.03.2019, 23:40
RE: MSD Anlage Spezifikation - von zuendler - 21.03.2019, 23:46
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 22.03.2019, 08:12
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C3 Michael - 23.03.2019, 12:13
RE: MSD Anlage Spezifikation - von knork - 04.02.2021, 19:52
RE: MSD Anlage Spezifikation - von zuendler - 07.02.2021, 03:26
RE: MSD Anlage Spezifikation - von knork - 07.02.2021, 12:45
RE: MSD Anlage Spezifikation - von C1-Matthias - 07.02.2021, 14:54
RE: MSD Anlage Spezifikation - von knork - 07.02.2021, 21:24
[Kein Betreff] - von Ronin - 08.08.2013, 14:18
[Kein Betreff] - von zuendler - 08.08.2013, 14:24
[Kein Betreff] - von Greenmile - 08.08.2013, 14:52
[Kein Betreff] - von zuendler - 08.08.2013, 15:00
[Kein Betreff] - von Greenmile - 08.08.2013, 15:21
[Kein Betreff] - von zuendler - 08.08.2013, 16:46
[Kein Betreff] - von Greenmile - 08.08.2013, 17:25
[Kein Betreff] - von zuendler - 08.08.2013, 17:49
[Kein Betreff] - von Ronin - 08.08.2013, 18:04
[Kein Betreff] - von Greenmile - 08.08.2013, 18:12
[Kein Betreff] - von Freudt - 19.08.2013, 22:05
[Kein Betreff] - von zuendler - 19.08.2013, 22:18
[Kein Betreff] - von Freudt - 19.08.2013, 22:24
[Kein Betreff] - von zuendler - 19.08.2013, 22:29
[Kein Betreff] - von Freudt - 19.08.2013, 22:39
[Kein Betreff] - von Freudt - 19.08.2013, 22:45
[Kein Betreff] - von zuendler - 19.08.2013, 22:59
[Kein Betreff] - von stefan - 19.08.2013, 23:01
[Kein Betreff] - von Freudt - 19.08.2013, 23:11
[Kein Betreff] - von Freudt - 20.08.2013, 11:38

Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  MSD Tach Drive Adapter #PN8491 sting70 7 3.396 14.04.2024, 13:38
Letzter Beitrag: sting70
  MSD Zündanlage ULC3 10 2.346 21.08.2023, 12:15
Letzter Beitrag: ULC3
  Suche Werkstatt für 327 Smallblock mit MSD und neuem Edelbrock einstellen Christian-K 16 5.636 15.04.2023, 09:00
Letzter Beitrag: Stutenandi
  Zündspule durchmessen MSD petsie 26 9.230 15.05.2022, 21:23
Letzter Beitrag: corvette
  Hilfe!! Widerstand für Zündspule 8202 Msd Blaster 2 He-C 33H 14 4.653 07.10.2021, 08:28
Letzter Beitrag: He-C 33H

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 6 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de