11.01.2004, 22:17
Zitat:Original von till
Johnny, welche Teile deines Fahrwerks werden denn aus Titan sein?
Die schnellen C5en die auf amerikanischen Rennstrecken von Amateuren gefahren werden, haben übrigens praktisch alle Blattfedern. Kaum eine C5 mit Coil-Overs ist schneller als C5en mit Z06 Fahrwerk, und keine schneller als eine C5 mit T1-Fahrwerk (Blattfedern).
Tatsächlich sind die Coil-Overs übrigens billiger als ein T1-Fahrwerk. Da kosten die Federn nämlich $2000, während Schraubenfedern bei €50 das Stück liegen. Vorteil der
Schraubenfedern: die sind billig auszutauschen, wenn man was ändern will.
Till
Thx for the explanation. What is a T1 Fahrwerk?
The coilovers wich I am talking about are one of the best in the world, asfar I know are the shock made of Titanium. The manufactorer made also the coilovers for Michael Schumacher in the F1. Lots of other special sportcars too. He was chief engeneer at Koni's and the funder of White Power. He knows were he is talking about.
It is fur sure that a C5 is better balanced than a C4 and it is hard to compair those cars, but I had a full-race coilover set under my C4 and the difference was amazing!! I drive my vette still at stock leafs and shocks and I think it is a driving like a rubberboat. This because a was used too my coilovers. On the other hand, my dealer told me that wit the right loweringkit and camber, the C5 will drive like a razorblade
John