Cadillac mit 6.2 l Corvette Kompressor Motor mit 6 Gang Handschaltung oder 6 Gang Automat.
Bevor der Cadillac CTS-V im Herbst in Serie geht, hat der Dampfhammer mit 550 PS und 745 Nm seine Muskeln schon mal auf der Nordschleife gestählt. Mit Erfolg: Cadillac gibt die Rundenzeit mit 7.59,32 Minuten an.
Damit reiht sich der amerikanische Sportwagen, der seine Konkurrenz beispielsweise in einem Mercedes E63 AMG oder einem BMW M5 sieht, noch vor dem Audi R8 ein, der im sport auto-Supertest eine Zeit von 8,04 Minuten ablieferte.
Der BMW M5 wurde im sport auto-Supertest mit 8,13 Minuten gestoppt.
If there is one car that has combined both performance and comfort, it has to be the all-new 2008 2009 Cadillac CTS-V. The 2008 2009 Cadillac CTS-V draws power from the 5.7-liter V8 engine capable of delivering 400 horsepower. The engine has got the power of 5-speed automatic transmission system. As far as the fuel economy is concerned, the 2008 2009 Cadillac CTS-V is capable of offering great fuel economy - 17 miles per gallon in the city and 27 miles per gallon on highways. The 2008 2009 Cadillac CTS-V has got some outstanding standard features like electric rear window defroster; fog lamps, sport front bucket seats with leather seating surfaces, remote keyless entry, air conditioning, tinted glass, power mirrors, power windows, power locks, ABS, traction control, passive anti-theft system, cruise control, tilt wheel, ABS etc. The optional features are also quote amazing.
The 2008 2009 Cadillac CTS-V has got StabiliTrak electronic stability control, XM Satellite Radio, AM/FM with in-dash 6-disc CD changer, 8 Bose speakers, DVD based navigation, 17-inch aluminum wheels, performance brake linings, DVD Navigation System, P225/50R17 tires, split folding rear seats, RDS, digital signal processing, speed-sensitive power steering, Sport suspension, HID headlamps etc. The 2008 2009 Cadillac CTS-V is capable of offering greatest safety to its occupants thanks to roof air bags, dual airbags, side air bags, traction control, yaw control, ABS etc. The Stabilitrak electronic stability control is purely optional. The 2008 2009 Cadillac CTS-V will definitely impress you with its distinctive style. If you are looking for a car that is high on safety and sophistication, you have to opt for the 2008 2009 Cadillac CTS-V.
So schlecht sah der im Januar in Detroit gar nicht aus.
Vor allem hat er im Innenraum ein Gestühl, das - im Gegensatz zur Vette - die Bezeichnung Sportsitze auch verdient.
Und wer einen richtigen Exoten fahren will, der ist mit dem Caddy gut bedient, dagegen ist eine C6 die reinste Massenware (fast doppelt so viel Zulassungen in diesem Jahr wie alle Cadillac zusammen).
Das wird halt nur auch wieder ein Wertverlust-Weltmeister.
Ich hoffe nur, dass die ebenfalls im Januar gezeigte Studie eines CTS Coupes auf die Straßen kommt - das war für mich das schönste Auto der Show.
Gruß
JR
Es ist schade, dass nicht mehr das Erreichte zählt, sondern das Erzählte reicht!
Sorry, aber ich habe das gelesen und finde es währe eine Alternative zu einem 5er BMW oder E Klasse Mercedes.
Bekanntlich kann man ja nicht mit einer Corvette zu 3. ausfahren.
Übrigens, in Winterthur steht ein Cadillac mit dem 5.7L Corvette Motor mit 404 PS, der hat Neu unter 100000 sFr. gekostet mit allen Extras, jetzt mit ca. 8000 km um 64000 sFr, das ist aber das aktuelle Modell.
Für meine Z06 habe ich auch keine 100000 sFr. inkl. MwSt. bezahlt, mit Navi und met.Lackierung, und die neue Corvette C6 6.2 Competition kostet Netto 74500 sFr. inkl. MwSt.
also habe ich angenommen dass der genannte Preis stimmt. Ob es dann 3-4 Tausender teurer ist, na ja. Ich bleibe beim BMW 320d Alpina aber der Cadillac ist wieder der Beweis, dass die in USA auch bei Limousinen einiges im Köcher haben.
p.s.
Habe ich gelesen, aber Papier ist bekanntlich geduldig,
2009 Cadillac CTS-V will have 600HP Corvette Blue Devil engine!
The new issue of Motor Trend arrived in the mail and our eyes were instantly attracted to this story that just went live on motortrend.com. The MT crew has learned that the supercharged V8 slated for use in the next-gen Cadillac CTS-V will be none other than a "detuned" version of the 7.0L LS7 powerplant debuting in the Corvette Blue Devil, or rather, Corvette Z07. The MT editors expect the version used in the CTS-V to produce about 600 horsepower, or around 100 horses short of what the Z07 will produce.
Pick any possible competitor for the next CTS-V and it's obvious that all will come up short to Caddy's new mega muscle sedan. The BMW M3 and Audi RS4 both produce only 420 horsepower, while the horsepower happy AMG team stuffed only 503 in the Mercedes-Benz C63 AMG. Even the BMW M5, which is larger than the CTS, will come up short with an upcoming horsepower bump into the low-500 horsepower range. In short, the CTS-V will offer the same amount of horsepower as the 2008 Dodge Viper, which is pure insanity. GM's got stones, folks, and Cadillac is clearly the prime beneficiary of its newfound fortitude.