6Gang Automatik (c6vr)
#1
Vielleicht ganz interessant. Im C6 Vette Registry Forum war zur kommenden 6Gang Automatik folgendes zu lesen:

Zitat:this is from a dealer posting. I have some scant info that it is indeed correct. Apparently the 3LT-Lt option code is the old 1SB plus the Z51 package and navagation.
the big deal to me is MXO...apparently now 6 speed. I see no G90 option for the 3.15 axle. For what it is worth I captured the following...

1YY07 - Corvette: Coupe
Options:
10U-Arctic White, Exterior
19U-LeMans Blue Metallic, Exterior
41U-Black, Exterior
45U-Velocity Yellow
67U-Machine Silver Metallic, Exterior
71U-Daytona Sunset Orange Metallic
74U-Victory Red, Exterior
80U-Monterey Red, Exterior
023-Cobalt Red Leather
193-Ebony Leather
313-Cashmere Leather
843-Titanium Leather
1LT-LT Package Option 1
2LT-LT Package Option 2
3LT-LT Package Option 3
C2L-Roof Package, Dual Removable
CC3-Roof Panel, Removable, Transparent
F55-Magnetic Selective Ride Control
FE9-Federal Emissions
LS2-Engine, 6L, LS2, V8 SFI
MN6-Transmission, 6-Speed, Manual
MX0-Transmission, 6-Speed Auto
NE1-MA/ME/NY/VT Emissions
QG6-Wheels, Painted Aluminum
QG7-Wheels, Polished Aluminum
R8C-Corvette Museum Delivery
U2K-XM Satellite Radio
U3U-Sound System w/Navigation
UE1-OnStar System
US8-Sound System
US9-Sound System
VK3-License Plate Bracket, Front
YF5-California Emissions
Z51-Performance Package
...
Zitat:I found some specs on the STS-V Hydra-Matic 6L80. It has a listed 430 lb-ft of torque capacity versus the current C6 4L65E of 380. The six speed in the caddy has a 258 mm torque converter versus 300 mm in the 4L65E. The fact that it has a torque converter says that GM went cheap versus the Audi twin countershaft model. The gear ratios of the 6 speed versus the (4 speed) are listed below. The lower gear ratio for the 6 speed first gear suggest to me that the G90 axle (3.15) probably won't be offered for 2006, which is consistent with the option list I published above.

1st gear 4.02 (3.06)
2nd gear 2.36 (1.63)
3rd gear 1.53 (1.00)
4th gear 1.15 (0.7)
5th gear 0.85 --
6th gear 0.67 --
reverse 3.06 (2.29)
...
Zitat:this is from a GM Powertrain posting...

GM Powertrain introduced its first 6-speed automatic in the 2001 Buick Bengal concept car.
Several 6-speed variants will be featured in GM vehicles worldwide.
The first 6-speed will debut in 2005 (applications to be announced at a later date)
New Technologies:

Clutch-to-clutch (the actual Caddy trans above has this for all shifts except the 1-2 shift which they call "freewheel shift".
Controls characterization
TEHCM – Transmission Electro/Hydraulic Controls Module
Shift-by-wire (ETRS)
Features:

Neutral idle
Automatic grade braking
Driver Shift Control (DSC)
Enhanced Performance Algorithm Shifting (PAS II)
Next-generation tow/haul mode
Benefits:

Fuel economy
Performance
Premium shift quality and driveability
...
Zitat:I was about to order my C6 Monday but read about the new 6spped auto replacing the 4 spd. Any idea how soon this new tranny will become available?
...
Zitat:Dealers can not order 2006 Corvettes until late June. The tranny will only be in the 2006 model year and that production doesn't start till September 9th.

[Bild: cska.gif]
[Bild: owl2.bmp] [Bild: d.gif]
welcome to the real world
  Zitieren
#2
Wow, dachte immer es gibt eine 5 Gang Automatik . . .
Evtl werden die A4 Preise bei den gebrauchten C6 dann etwas mehr fallen als üblich . . .
  Zitieren
#3
Hi,

wow, direkt mit 6 Gängen.
Da das 4L65E soweit ich heraus finden konnte (bitte korrigiert mich, ach was das werdet Ihr schon tun) die gleichen
Abmessungen wie das 4L60E hat, stellt sich mir die Frage:

Könnte man auch das 4L60E durch das "neue" A6 Getriebe ersetzen? Ich denke da würden sich so einige Probleme auf einen Schlag erledigen.
C5_Coup_sil_60.png
  Zitieren
#4
sollten die abmessungen passen, wird wohl eher die steuerung des 6-gang getriebes das problem sein.

das 4-gang steuergerät kann es sichlich nicht.

gruß thomas
  Zitieren
#5
Mich wundert, dass die amerikanischen Freunde so erstaunt sind. Jedenfalls haben wir schon vor einem Jahr gepostet, dass das 2006er Modell mit 6 Gang Automatik kommt.
  Zitieren
#6
Yeeah! Yeah wir sind das bessere Forum Yeeah!

Feixen

Oder können wir nur besser in die Zukunft blicken?
C5_Coup_sil_60.png
  Zitieren
#7
Die Info habe ich von einem Herrn beim ersten Eifeltrfeffen bekommen, der die C6 zu diesem Zeitpunkt bereits im Testgelände gesehen hat.
  Zitieren
#8
Wow,

also Vitamin B.

Wen Du alles kennst Frank! Bin beeindruckt.

Gruß Birger
C5_Coup_sil_60.png
  Zitieren
#9
Den Herrn kennen so einige hier im Forum. Das ist nichts besonderes.
  Zitieren
#10
Ist das jetzt sicher mit der 6Gang Automatik?
Ich habe nämlich meine Bestellung auf Eis gelegt, weil ich auch auf die neue Automatik warte.
  Zitieren


Möglicherweise verwandte Themen...
Thema Verfasser Antworten Ansichten Letzter Beitrag
  Massive Getriebproblem Automatik 4 Gang Maxelukas 10 1.911 21.10.2024, 18:17
Letzter Beitrag: Molle
  Automatik C6 US DonAngelo 8 1.505 03.08.2024, 20:48
Letzter Beitrag: DonAngelo
  C6 Automatik von P in N schalten. NIGHTFLIGHTHH 9 1.766 11.06.2024, 09:48
Letzter Beitrag: Power-Valve
  C6 GS Automatik 2010 ermi 14 4.172 21.07.2023, 14:21
Letzter Beitrag: starbiker
  C6 GS 2010 Automatik Paddle Funktion ermi 18 6.835 06.04.2023, 21:31
Letzter Beitrag: ermi

Gehe zu:


Benutzer, die gerade dieses Thema anschauen: 1 Gast/Gäste
Forenübersicht
Technikforen
-- C 1 Technikforum
-- C 2 Technikforum
-- C 3 Technikforum
-- C 4 Technikforum
---- C4 ZR-1 Technikforum
-- C 5 Technikforum
---- C5 Z06-Technikforum
-- C 6 Technikforum
---- C6 Z06-Technikforum
---- C6 ZR1-Technikforum
-- C7 Technikforum
---- C7 Z06 Technikforum
-- C8 Diskussionsforum
-- Tuningforum
-- Allgemeines Technikforum
---- OBD2
Other Vette-Stuff
-- Man sieht sich
---- Nachbetrachtungen
---- Stammtische Deutschland
------ Baden-Württemberg
------ Bayern
------ Berlin/Brandenburg
------ Hessen
------ Nordrhein- Westfalen
------ Niedersachsen/HB/HH
------ Rheinland-Pfalz
------ Sachsen
------ Thüringen
------ Schleswig Holstein
---- Stammtische Österreich
------ Wien / St. Pölten
---- Stammtische Schweiz
------ Ostschweiz/Vorarlberg
------ Treffen Schweiz
-- Jäger & Sammler
-- Vettetalk
---- Reiseberichte
-- Corvette-Bilder der Mitglieder
---- Membervideos
-- Sonstige Schöne Vettepics
---- Corvettevideos
-- Vettelady's Corner
-- Wissenswertes & Kurioses
-- Werkstätten & Händler
-- CORVETTE & Parts - For Sale!
---- laufende Auktionen bei EBAY
---- Transporthilfeforum
---- for sale - Alles ohne Corvette!
-- Wanted !
-- Wer weiß was
---- Fragen vor dem Kauf
-- Paragraphen & Pamphlete
Smalltalk und Forumsschnack
-- Über dieses Forum
---- Teammitteilungen
---- In Memoriam
-- Hallo, ich bin's!
-- Motorsport
-- Off Topic
---- Jux & Dallerei
---- Das Club-Forum
---- Don't feed the troll!
-- Glückwunsch- und Grußforum
-- Bits und Bytes
-- Comic-Forum
-- Das Modellautoforum
-- Testforum
Händlerangebote
-- Info-Forum
-- ACP Euskirchen
-- Dyno-Center
-- KTS American Parts
-- Corvetteproject (Molle)
-- Schmidt Revolution
-- NCRS Central Europe
-- IDP-CORVETTE ( INJA )
-- TIKT Performance Parts
-- BG Sportwagen
-- SPEEDSTYLE
-- V8Lounge
-- AVI Schilling & Wendt Assekuranzmakler
-- Autosalon am Park GmbH
-- NCRS Central Europe
-- Hoffmann Classics
-- CCRP Austria
-- RockAuto.com
-- Stingrays-Shop.com
-- corvetteparts.de