18.07.2012, 19:12
Zitat:Original von RainerR
Was für ein technischer oder elektronischer Vorgang wird da in Gang gesetzt, bei mehrmaligen clicken, wie funktioniert das?
Damit wird das Tanksystem auf Dichtheit geprüft. Das Ganze läuft nach dem Abstellen des Autos für bis zu 45 Minuten ab. Wenn sich die Druckverhältnisse nicht so ändern wie erwartet, gibt es wohl ein irgendwo ein Leck. Bei US-Fahrzeugen wird eventuell noch DTC P0442 gesetzt, der muss manuell gelöscht werden. Hatte ich auch ein einziges Mal. Im Original liest sich das so:
System Description
This diagnostic tests the Evaporative Emission (EVAP)
System for a small Ieak when the key is turned OFF
and the correct conditions are met.
Heat is transferred into a vehicle fuel tank while the
vehicle is operating. When the vehicle is turned OFF, a
change in the fuel tank vapor temperature occurs.
which results in corresponding pressure changes in the
fuel tank vapor space. This change is monitored by
the control module using the fuel tank pressure sensor
input. The control module then makes a judgement
on the integrity of the system. With a 0.51 mm (0.02 in)
leak in the system, the amount of pressure change
observed is significantly Iess than that of a sealed
system.
If the control module detects a pressure change Iess
than a calibrated amount. DTC P0442 sets.