Corvetteforum Deutschland
Ausfall Abblendlicht beideitig - die Ursache - Druckversion

+- Corvetteforum Deutschland (https://www.corvetteforum.de)
+-- Forum: Technikforen (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: C 6 Technikforum (https://www.corvetteforum.de/forumdisplay.php?fid=74)
+--- Thema: Ausfall Abblendlicht beideitig - die Ursache (/showthread.php?tid=73334)



Ausfall Abblendlicht beideitig - die Ursache - Holli - 01.09.2013

Gerade im US-Forum gefunden, bei einigen C6 der Jahre 2005-2007 gibt es sporadische Ausfälle des kompletten Abblendlichts. Ursache ist ein gebrochener Draht im Sicherungshalter Motorraum. Der Draht kann ersetzt werden, hier die Anleitung:

https://forums.corvetteforum.com/1582973586-post85.html


- Holli - 15.05.2014

Jetzt auch als offizieller Recall:

https://www.corvetteactioncenter.com/forums/c6-technical-performance/138151-gm-announces-five-safety-recalls.html

#####################################################
The second safety recall covers 111,889 Chevrolet Corvettes from the 2005-2007 model years for potential loss of low-beam headlamp operation Models from 2008-2013 will be covered under a Customer Satisfaction Program. All repairs will be at no cost to customers.

When the engine is warm, the underhood electrical center housing could expand, causing the headlamp low-beam relay control circuit wire to bend slightly. After the wire is repeatedly bent, it can fracture and separate. When this occurs, the low-beam headlamps will not illuminate. As the housing cools and contracts, the low-beam headlamp function may return. This condition does not affect the high-beam headlamps, marker lamps, turn signals, daytime running lamps or fog lamps. Loss of low beam headlamps when they are required could reduce the driver’s visibility, increasing the risk of a crash.

GM is aware of several hundred complaints as result of the condition but no crashes, injuries or fatalities.
#####################################################


- JuergenD - 16.05.2014

Interessant.

Welche Werkstätten dürfen und wollen das denn hier bei uns machen und bekommen die das von GM vernünftig bezahlt? Oder wie hoch ist der AUfwand?